Drie merkwaarden kenmerken Brabant. Het zijn de dragers van de Brabantse identiteit.
Deze merkwaarden vormen in uitgeschreven vorm de kernboodschap van Brabant:
“In Brabant zoeken we grensverleggende oplossingen. We denken buiten de lijntjes. We houden onze kaarten niet tegen de borst, maar leggen ze op tafel. We ondernemen samen en in openheid. En Brabant dompelt je onder en neemt je mee in haar bourgondische, gastvrije en gezellige karakter. Slechts in weinig regio’s ter wereld zijn plezier en succes zo onlosmakelijk met elkaar verbonden. Deze unieke combinatie vormt de basis van ons succes en geeft Brabanders hun kenmerkende, verwelkomende karakter.”
Het brandfilter en de merkwaarden zijn ontwikkeld in samenwerking met partners, stakeholders en een gerenommeerd, internationaal brandingsbureau. Er is bewust gekozen om de merkwaarden niet in het Nederlands te laten vertalen: het zijn geen termen die we in onze communicatie letterlijk gebruiken. De merkwaarden staan voor onze manier van doen, het is gedrag. Door ze Engelstalig te laten, ligt letterlijk gebruik van de woorden minder voor de hand. Bovendien is voor een aantal woorden geen passend Nederlands woord beschikbaar dat de lading goed dekt (zoals ‘immersive’).
Brabant Branding bouwt samen met haar partners aan een sterk en positief imago van Brabant. Samen met deze partners hebben we de belangrijkste associaties bij de regio Brabant opgehaald. Zo zijn we gekomen tot de drie merkwaarden en tot een aantrekkelijke, duurzame en breed gedragen merkidentiteit. Deze merkwaarden zijn niet bedacht, maar het onderstreept onze manier van doen en van werken dat altijd al in ons DNA zat.
Brabant is zeker een sterk merk. Als veel mensen dezelfde, positieve associaties hebben, is iets een ‘sterk merk’. Een merk is ook sterk als het tegen een stootje kan bij negatieve berichtgeving en snel weer terugveert. Dat is bij het merk ‘Brabant’ het geval, zo blijkt uit onderzoeken van derden en uit onze eigen Imagomonitor. Een sterk merk heb je niet zomaar. Samen met partners bouwen we jaar in jaar uit op basis van onze merkwaarden aan Brabant.
Samen met zoveel mogelijk partners dragen wij het Brabantse karakter uit. Nationaal en internationaal. Het hogere doel? Brabant op een positieve manier bij diverse doelgroepen onder de aandacht brengen als top kennis en innovatieregio waar het goed wonen, werken, leren en leven is. Zo wordt Brabant als regio top-of-mind bij de doelgroepen en versoepelen we het werk van alle partijen die zich bezighouden met het aantrekken van talenten, kenniswerkers, bedrijven, studenten, toeristen enzovoort.
Zes keer per jaar versturen we onze nieuwbrief vol Brabantse innovaties en informatie. Wil je deze ook ontvangen? Schrijf je in via het invulveld in de footer.
We helpen je graag je strategie, project of verhaal op-en-top Brabants te maken en brengen je ook graag in contact met anderen. Neem dus vooral contact met ons op!
Ja, ik kom graag in contact met jullieKen je anderen die deze pagina ook kunnen waarderen?