Skip to Content

Merkmanagement

Team Brabant Branding werkt bij de profilering van Brabant samen met een groot aantal partners. Om er een paar te noemen: Brainport Eindhoven, BOM, VisitBrabant, Brabantstad, BrabantC, AgriFood Capital, diverse Campussen en opleidingen. Zij en nog veel meer partijen spelen op het gebied van regiobranding een belangrijke rol.

Team Brabant Branding zorgt zo effectief mogelijk voor een eenduidige boodschap/uitstraling van al deze partijen wanneer zij beeldbepalend acteren in of communiceren over Brabant. Dat noemen we Merkmanagement, en is nodig omdat branding alleen effectief is als alle betrokkenen hetzelfde verhaal vertellen: de spannende en indringende story van Brabant. Centraal in dit verhaal staan de drie merkwaarden die de regio zo bijzonder maken.

Drie merkwaarden

Brabant hanteerde tot voor kort de waarden high tech/ high touch. Succesvol in ondernemerschap, kennis en innovatie (high tech), maar ook Bourgondisch, gastvrij en gemoedelijk (high touch). Die waarden zijn een aantal jaar geleden onder de loep genomen en beoordeeld als passend, maar te algemeen. Met de samenwerkingspartners zijn de waarden daarom aangescherpt. Er is gekozen voor de volgende drie merkwaarden die Brabant uniek maken. Het zijn de dragers van de Brabantse identiteit.

  • Courageously Unconventional (creatief, mogen ‘pielen en proberen’, ambitieus, op zoek naar verandering, grensoverschrijdend)
  • Purposefully Collaborative (samenwerkend, zowel lokaal als internationaal)
  • Remarkably Immersive (meeslepend, deel worden van de gemeenschap)
Download en gebruik het Brabant Branding merkfilter

Deze pagina delen

Ken je anderen die deze pagina ook kunnen waarderen?