Elk Brabants bedrijf heeft baat bij een sterk merk Brabant. Want het imago van de regio heeft onder andere invloed op de beslissing van bedrijven, kenniswerkers en studenten om naar Brabant te komen. Daarnaast kunnen bedrijven ook zelf dit imago beïnvloeden. Hoe dit precies werkt? Op het ondernemersplatform 'Brabant in Business Online' leggen we het je uit.
Het artikel gaat over het imago van de regio Brabant, Brabant als een merk. Dat merk is sterk, weten we uit onderzoek. De kunst is om dat zo te houden, of liever nog: om dat merk nóg sterker te maken. ‘En daarbij speelt het bedrijfsleven een cruciale rol,’ zegt Gwen Zuring namens team Brabant Branding. ‘Want Brabantse bedrijven hebben dag in, dag uit contacten met allerlei mensen en organisaties in Brabant en daarbuiten, in binnen- en buitenland. Elke handeling van al die bedrijven beïnvloedt het imago van Brabant. En hoe beter dat imago, hoe meer alle Brabantse bedrijven, organisaties en initiatieven daarvan profiteren. Want het imago van Brabant heeft invloed op de beslissing van (nationale en internationale) bedrijven om zich hier te vestigen: van kenniswerkers om hier werk te zoeken; van studenten om hier te komen studeren. Een positief imago is dus ontzettend belangrijk voor bedrijven. Bovendien kan een positief imago bijdragen aan gunstige besluitvorming door Den Haag en Brussel, bijvoorbeeld bij toekenning van budgetten.‘