In Brabant werken heel veel partijen (samen) aan belangrijke maatschappelijke en economische vraagstukken met behulp van digitalisering. Samen hebben zij 'Het Verhaal van Brabant Digitaal' opgesteld, dat kernachtig weergeeft wie Brabant is op het gebied van digitalisering.
Voor het aantrekken en behouden van talent, kenniswerkers, bedrijven, studenten en investeerders op dit gebied is het belangrijk dat Brabant als digitaliseringsregio al top of mind is en blijft bij hun doelgroepen.
Een sterk merk zorgt voor zo’n top of mind positie. Als alle organisaties in Brabant hetzelfde verhaal vertellen, zorgen we samen voor een consistent en overtuigend beeld van Brabant als digitaliseringsregio voor de 'buitenwereld'.
Op initiatief van Brabant Branding en team Digitalisering van de Provincie Noord-Brabant, is er daarom samen met een aantal Brabantse partners (zoals BOM, Midpoint, Mindlabs, JADS) de kernboodschap 'Het Verhaal van Brabant Digitaal' opgesteld. De kernboodschap geeft “kernachtig” weer wie en wat we zijn als Brabant op het gebied van digitalisering.
Deze kernboodschap mag door iedereen gebruikt worden. We roepen jullie op deze te delen binnen je organisatie, maar zeker ook daarbuiten. Want hoe meer we hetzelfde verhaal vertellen, hoe krachtiger de boodschap: Brabant is the place to be op het gebied van data en digitalisering!